Daily life with Complex Regional Painsyndrome CRPS











{February 3, 2010}   Medical center Gabstar

3 huisartsen, 1 Arbo arts, 2 1e hulpen,1 2nd opinion, 2 orthopeden, 2 ziekenhuizen, 1 neuroloog…en nog een neuroloog..1 fysiotherapeute, 1 anesthesist = pijndokter, 1 onderzoeker/wetenschapper, 1 professor..4 prikken, 2 foute prikken, 1 stijve been, 2 blauwe plekken,1 EMG, 3 röntgenfoto’s, 4 soorten pillen, waarvan 1 bruis, 1 crème, 3 drukverbanden, waarvan 1 witte met watten, 2 mitella’s…1 val…3 maanden later…

Hoe gaat het met je arm..Beter? Vragen mensen hoopvol…
Niet beter, niet slechter, soms slechter, soms ontkend, soms gekmakend. Erover praten, er niet over praten.

De neuroloog vindt het geen typische zenuwpijn…
De pijndokter vindt het geen typische posttraumatische dystrofie.
Het heeft de symptomen van een klem zittende zenuw. Mijn zenuw doet net alsof ie klem zit…wanna Be klem zenuw, maar de EMG is goed.
Mij hand is paars, elektrisch, soms gezwollen, beurs, overgevoelig voor lucht en alle andere aanrakingen. De serie House kijken wordt nu wel een soort 3-D gevoel :-)

Soms gezellig, soms pijn uitblazen, soms high en misselijk van de Tramadol (soort morfine).
Soms tegen een muur oplopen van de Gabapentrine (oud epilepsie medicijn)
Soms overdag ‘wakker aan t slapen’ van de Ama-nog-iets-trine (oud antidepressiva) en nu een nieuwe..(oud hoestbruistablet)..alleen niet te betalen, dus nog in de apotheek-vitrine..
Enne, een stinkcrème… voor nog onduidelijke redenen :-)

De Professor vindt vindt dat de zenuw beschadigt is…maar daar is niets aan te doen.
Posttraumatische Dystrofie valt te behandelen…tenzij het niet weggaat..en dan is het Chronisch….Volgende patiënt!

Margreet says:

Hallo Dory
Hoop dat dat je naam is ( wat onder het visje staat) 🙂

Ik vindt het heel knap zoals jij je ziekte weet te omschrijven. Eigenlijk wou ik schrijven heel mooi maar dat is het geenszins natuurlijk aangezien de pijn en de strijd die je daardoor ondervindt. Mijn dochter heeft ook dystrofie en ik probeer haar zo goed als ik kan te helpen en ook te begrijpen.
Maar de reden waarom ik reageer is niet voor mij maar voor mijn dochter omdat ik denk dat contact met een “lotgenoot ” haar misschien kan helpen. Met wat ik weet klinkt jouw verhaal zo herkenbaar als ik mij in mijn dochter verplaats. Mijn email adres is m.rauhe@hotmail .com en hoop dat je mij een reactie wil geven.



gabstar25 says:

Hi Margreet,
Mijn naam is Gaby 🙂 Het visje heet Dory 🙂 Je dochter kan me altijd op Facebook toevoegen, Gaby Santcroos



Leave a Reply

et cetera
