Daily life with Complex Regional Painsyndrome CRPS











{September 20, 2010}   Dat smaakt naar oranje!

1) “Al die morfine kan toch niet goed zijn voor een mens??”
2) Nee, maar zonder de morfine is het niet goed voor meerdere mensen om mij heen.
1) “Ja, maar de morfine heeft toch invloed op de hersenen?!”
2) Dat kan ik wel ontkennen, maar dat klopt dan niet.

Ik ga een sms schrijven en zie gelijktijdig een peuter vallen in de gang. Ik sms ‘oei’ i.p.v. ‘Hallo’.

‘Waar is mijn mobieltje?’ zeg ik met mijn telefoon bellend in mijn hand.

Ik zoek mijn telefoon in mijn bed en vraag: ‘Waar is mijn winkel?’
Mijn vriend, die dit zeer vermakelijk vindt, vraagt: ‘Wat verkoop je dan?’
Ik zoek verder, pak iets onder de deken vandaan en zeg: “sokken.”

Je weet wel; dat dingetje van dinges op dinsdag!
Het is groen en het ligt? Wat dan? Ja, dat weet ik dus niet!

De woorden zoeken in mijn hoofd gaat erg langzaam. Als het juiste woord gevonden is weet ik de vraag niet meer.

Ik sta onder de douche en wil mijn nagellak er afhalen. Ik pak een watje en haal mijn oogschaduw eraf, terwijl mijn ogen al schoon waren. Mijn nagellak zit er nog op. Ik ben blij dat ik geen nagellakremover heb gebruikt.

Als ik naar de keuken loop voor een glas water, kom ik terug met een pot Appelmoes.

Als ik koffie ga zetten, vind ik mijn mobiel terug in de magnetron.
Er is gedweild. Ik pak mijn mobiel uit de magnetron en stop mijn nieuwe aluminium beker in de magnetron.
Er mag geen aluminium in de magnetron. Ping! Ik pak de aluminium beker uit de magnetron. Gloeiend heet! De helft valt eruit in de magnetron, over de koelkast en op de grond. De andere helft zit nog in de aluminium beker. Gelukkig! Ik pak hem op en laat het vervolgens op het aanrecht vallen. Het is nog steeds erg heet. De koffie vloeit onder het fornuis, in de bordenlade die open staat en weer op de grond. Ik heb geen zin meer in koffie en sta op. Auw, de punt van de deur van het keukenkastje in mijn hoofd. Ik loop naar de spiegel om te kijken of ik bloed zie of een bult. De spiegel is vies. Ik pak het schoonmaakspul in spuitverpakking en een doek. Het schoonmaakspul valt. Het spuitsysteem is kapot en het schoonmaakspul op de vloer.
Waarom gebeurt dit nou nooit op dagen als er nog niet gedweild is!

Zullen we een pizza huren? Ja hoor, we brengen de doos wel terug.
Zeg eens gedag in het Nederlands! ‘Ciao!’

We kijken een serie op tv. De serie is afgelopen en er is een nieuwe serie begonnen, alleen ik heb dat niet door.

Ik denk dat ik een nieuwe taal ga ontwikkelen. ‘Morfs’ ga ik het noemen. Ik praat Morfs. En iedereen die mijn taal niet begrijpt, neemt maar een morfine pilletje.

Mars says:

Hey, nog 1! ;-D
Deze kende ik nog niet offf ben k vergeten??? Tsja, ik weet niet zo 1, 2, 3 wat míjn excuus is voor mn slechte geheugen, ouderdom, aftakeling…???
Maar denk dat ik het “Morfs” wel zou heugen IF I read it, it reminded me of a song: “Kom mee naar Morfenland, in de diepe zee…”….”en beleef de avonturen van de Morfs meeeee!” (http://muziek-en-film.infonu.nl/televisie/20438-televisieserie-de-snorkels.html)
Ah, zie nu de datum: dat was mijn 1e werkdag nadat mn lieftallige “Goede Griekse Beneden Boeman” me de 1ste cruciale uurtjes uit mn slaap hield :-S
Tsja, om het te lezen is quite amusing – mr om dit te ervaren moet heel frustrerend & pijnlijk zijn!
Ik kan me uit onze jeugd sowieso n Clumsy Goeby herinneren, maar dat was Cute Clumsy – niet ZO pijnlijk clumsy & niet in dít snelle tempo!
Ik hoop dat je niet al te vaak zo heavy Morft honey!
Take care, knuffffff!



gabstar25 says:

Ja, t kutst is korte termijn geheugen, dyslectie, maar vooral de katers v de meds in ochtenden en mijn arm die zicht blijft stote, wekelijks :0)



Leave a Reply

et cetera
