Daily life with Complex Regional Painsyndrome CRPS











{September 9, 2013}   Vol van Aviya

IMG_4405Ons kleine meisje heeft krampjes. Nu hoort dat bij een baby erbij, maar niet zelfstandig plat kunnen liggen en haar 24/7 moeten dragen is andere koek. Zeker voor een pijnpatiënt. Ze schreeuwt hysterisch tien uur makkelijk vol en papa en mama schieten af en toe ook even vol. Vol van ‘hoe houden we dit vol’ en ‘vol van bewondering’. Er zijn namelijk genoeg mooie en grappige momenten tussendoor. Wanneer ze in de nacht bij ons slaapt, in bed en we maken haar wakker voor een voeding momentje. Wild kijkt ze verschrikt om haar heen zoals een kale gabber uit de house scene met Speed op. Ze knort, ze gromt en ze trekt aan mijn haar. Ze knijpt, ze krabt en ze gaat wild op haar handjes sabbelen, want waar is de fles? Manlief komt eraan geraced met haar voeding maar het duurt altijd te lang voor onze baby. ‘Hallo je maakt me wakker, maar mijn flesje is nog niet eens klaar, duuhuuh’, horen we haar denken. Zodra de fles erin zit heerst er rust en pak ik midden in de nacht de Viva mama en een Sultana. Manlief draait zich om en ik geniet van dit mooie moment, met zijn drieën in ons grote bed. Waar nog veel meer baby’s bij kunnen, denk ik stiekem.

Leave a Reply

et cetera
