Daily life with Complex Regional Painsyndrome CRPS











{August 25, 2015}   Lucky number!

Week 26 23-08-2015 (19)

26 weken in verwachting en de buik groeit zoveel sneller dan bij baby nr. 1! Nog even en dan komt de baby echt. Daar moet natuurlijk een bevalling aan vooraf gaan… en dat is nogal een dingetje. Het begint al met de voorbereidingen in het ziekenhuis en welke weg ga ik lopen.

Bij bevalling nr. 1 heb ik zo’n 10 km gelopen tijdens de weeën, want toen ik er in de nacht aankwam, kon ik na enkele uren weer terug naar huis lopen. Althans ik kreeg vriendelijk, doch dwingend het verzoek de bevalkamer niet bezet te houden, aangezien we ook niet wisten hoe lang het allemaal ging duren. Dat het lang ging duren, was dan een feit.

Midden in de nacht kwam ik met gebroken vliezen en weeën aan. Rond 6:00 uur liepen we weer terug naar huis, met rugweeën. En rond 13:00 uur liep ik met om paar minuten een wee, voor de 3e keer naar het ziekenhuis. Samen met manlief en een krukje erbij. Tijdens elke wee even zitten op het krukje en weer door. De pijn die ik kreeg door de zon was echter ondragelijker.

En nu? Nu moet ik in week 32 naar een ziekenhuis heen en weer lopen met mijn grote toeter, omdat ik in een ander ziekenhuis ga bevallen, dan dat ik word behandeld.
Dit ziekenhuis geeft mij namelijk het grote geluk dat ik met mijn baby in 1 kamer mag slapen. En tegelijkertijd heeft de baby verzorging en ik ook.
Wat een top gedachte, vergeleken met hoe het ging met baby nr.1 Dat zal ik in iets meer dan 1 zin uitleggen:
Baby nr.1 lag ver weg van mij, op een andere verdieping in een andere gang, in het ziekenhuis. Ik kon niet tot nauwelijks reizen in het ziekenhuisbed door de allesverwoestende trillingen. Ik zag mijn kindje daardoor nauwelijks en oh wat deed dat veel verdriet. En daarom loop ik nu een stukje verder door naar een ander ziekenhuis, om met mijn baby, met zijn tweeën in 1 kamer te zijn. Ik ga uit van een positief nummer en kijk er erg naar uit om onze baby te knuffelen!

Week 26 23-08-2015 (21) Week 26 23-08-2015 (23)11855779_886220848140898_3130032153319709113_n

maitje says:

Wat een prachtige foto’s. Het geluk straalt er vanaf. Heel mooi! Je ziet er goed uit voor de zwangerschapsduur. Ik hoop voor jou dat de bevalling heel erg mee mag vallen ten opzichte van de vorige keer.



Simoens Micheline says:

Lieve Gaby,Ruben en Aviya. Wat fijn te lezen dat de vooruitzichten bij deze bevalling alvast een stuk positiever zijn zeg! Kleine Aviya heeft een mensonwaardige eerste kennismaking met deze harde wereld gehad,laat staan hoe ze jou behandeld hebben. Ik hoop dat je nu ook zelf wat rust kunt vinden bij deze gedachte, zodat je de rest van je zwangerschap ;zo goed als de omstandigheden het toelaten; kunt toeleven naar deze moeilijke, maar o zo mooie dag mama,papa en grote zus. Kracht,hoop…Wabi Sabi. Grtjes Mich



Jan says:

Gaby, ik vind je echt een levenskunstenaar dat je desondanks pijn je doelen nastreeft.



Leave a Reply

et cetera
