Daily life with Complex Regional Painsyndrome CRPS











{November 26, 2015}   Ik mag van geluk spreken…

Twee handen grijpen naar mijn keel, ik loop naar achter. De enge man loopt naar voren. Kan ik langs hem heen? Hoe ontsnap ik hiervan?

Bloed
Ik word wakker, voor de derde keer deze nacht en zie bloed op mijn laken. Bloeddruppels op de grond. Bloed in de wc. Steeds meer bloed en de welbekende voorweeën in mijn buik. Dit is de derde week dat ik voorweeën heb en dat ze ook weer stoppen. Voorweeën hebben een duidelijke functie, om de baarmoedermond te verweken, maar de voorweeën die ik heb lijken steeds getriggerd door een andere reden: voedselvergiftiging, stomme griep en geen slaap. Ik mag van geluk spreken, want ik loop nog altijd dagelijks mijn rondje buiten en zorg voor onze peuter.

Spoedpoli
Alleen…al dat bloed. Dat is toch niet de bedoeling? Na de normale controle lig ik voor de derde keer op de spoedpoli aan de hart,-en weeën meter. Ik mag van geluk spreken: de placenta is niet gescheurd en met de baby gaat het goed, maar dat wist ik wel. Ze maakt nog altijd veel contact en dat is superleuk! Ze doet het prima in mijn buik, maar wat is mijn lichaam nou allemaal aan het doen?

Wee
Het bloeden lijkt gestopt en de voorweeën lijken na ‘t-wee’ dagen rustiger te worden. Wie ‘wee-t zijn de voorweeën dit keer getriggerd door het bloeden dat ergens uit mijn buik vandaan komt, in plaats van dat ik bloed verlies, omdat er weeën zijn. We ‘wee-ten’ het niet, maar als ik nog een keer zoveel bloed verlies, dan word ik opgenomen, dat ‘wee-ten’ we nu wel. Ik mag van geluk spreken, want ik mag ‘wee-r’ lekker naar huis.

Baby
Ik gun ons baby meisje namelijk dat zij komt wanneer zij er klaar voor is en niet eerder moet komen door een andere reden. De uitrekendatum is nog niet eens ‘ge’-wee-st’ en dan mag zij alsnog ‘t-wee’ ‘wee-ken’ lekker warm in mijn buik vertoeven, als zij dat prettig zou vinden. Ik vind het prima, ook al is manlief er nu wel klaar mee. Hij wacht op de komst van de baby. Ik, als mama, voel allang de baby bij me en is ze al heel lang echt onderdeel van ons gezin. Dus lieve baby, kom wanneer jij er klaar voor bent en geen seconde eerder. Tenzij we je moeten komen halen. Dan mag ik van geluk spreken dat die medische techniek, indien nodig bestaat. Nog zo’n ‘t-wee’ ‘wee-ken’ mag jij blijven zitten lieve baby. We kijken naar je uit!

da74b592933b923a7367438c1c481a8f.jpg

Heel veel sterkte met de laatste weekjes en de bevalling, Gaby. Ik wens je een prachtig, supergezond nieuw mensje toe (en ik kan niet wachten om de film straks te zien -;)
Succes, bikkel!



gabstar25 says:

Lieve Anna,
Hoe gaat t met jou?!!! Ik zou je in de toekomst graag ontmoeten! Dankjewel voor je lieve bericht 🙂 Gaby



Gerda says:

Lieve Gaby, het ontroert mij met hoeveel liefde jij over allebei je kindjes praat. Maar ook hoeveel vertrouwen jij in dit kindje hebt; Dit kindje heeft straks heel veel geluk met deze mama.



gabstar25 says:

Dankjewel lieve Gerda, jij ontroert mij heel erg met dit waardevolle bericht!!! Gaby



Marjolein says:

Je bent echt een dappre! Hou vol. Niet lang meer tot je lekker mag knuffelen met je twee meisjes.



gabstar25 says:

Dankjewel Marjolein,
Wat onwijs lief! Hoe gaat t met jou?



Leave a Reply

et cetera
